search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
21.02.2026 - 25.04.2026
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Kurs
Tryb:
O/O Gorzów Wlkp. ONLINE
Opłata:
1500,- zł od osoby
1450,- zł Cena dla członków
Zapisz się

Specjalista ds. prowadzenia ewidencji podatkowych
- kurs online - 60 godz. lek.

TERMIN I MIEJSCE KURSU

  • 21 lutego - 25 kwietnia 2026 r., godz. 09:00 - 15:00 (9 spotkań) 
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

CEL

Przygotowanie do pracy w księgowości mniejszej jednostki organizacyjnej, prowadzącej ewidencję w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, ewidencję w zakresie zryczałtowanego podatku dochodowego oraz ewidencję dla potrzeb rozliczania podatku od towarów i usług.
Uczestnik kursu nabywa kompetencje i umiejętności dotyczące zasad:
• prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
• prowadzenia ewidencji na potrzeby ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
• prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
• obliczania oraz opłacania podatku dochodowego dla poszczególnych form opodatkowania działalności gospodarczej,
• prowadzenia ewidencji JPK-VAT oraz zasad rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług.

PROGRAM

Moduł I. Prowadzenie ewidencji podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych – 35 godz. lek.
1.1. Podstawy systemu podatkowego w Polsce. Identyfikacja form opodatkowania działalności gospodarczej podatkiem dochodowym
1.2. Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR)
1.2.1. Podmioty zobowiązane do prowadzenia PKPiR
1.2.2. Dokumenty księgowe stanowiące podstawę zapisów w PKPiR
1.2.3. Zasady prowadzenia PKPiR - identyfikacja dnia poniesienia kosztu oraz dnia osiągnięcia przychodu
1.2.4. Zasady i terminy ewidencjonowania przychodów w PKPiR - przychody podstawowe oraz pozostałe przychody
1.2.5. Zasady i terminy ewidencjonowania wydatków na zakup towarów, surowców, materiałów i innych kosztów
1.2.6. Ewidencja zdarzeń nietypowych - korekta kosztów, korekta przychodów, korekty wynikłe z rozliczeń podatku VAT
1.2.7. Zasady ewidencjonowania kosztów wynagrodzeń pracowników etatowych oraz wynagrodzeń z umów cywilnoprawnych wraz z narzutami
1.2.8. Błędy w zapisach i ich korygowanie; zasady ewidencji faktur otrzymanych z opóźnieniem
1.3. Zasady amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, zasady prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
1.4. Zasady dokumentowania oraz ewidencjonowania kosztów używania samochodów wykorzystywanych w działalności gospodarczej
1.5. Udokumentowanie oraz rozliczanie kosztów podróży służbowych przedsiębiorcy i zatrudnionych pracowników
1.6. Zasady ustalania dochodu, obliczania zaliczek na podatek oraz rozliczenia roczne przedsiębiorców
1.6.1. Identyfikacja przychodów przedsiębiorcy - opodatkowanych oraz zwolnionych z podatku
1.6.2. Koszty uzyskania przychodu i wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów
1.6.3. Zwiększenie/zmniejszenie podstawy opodatkowania w związku z nieuregulowaniem faktury
1.6.4. Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy
1.6.5. Zasady obliczania podstawy opodatkowania u wspólników spółek osobowych prowadzących PKPiR
1.6.6. Spis z natury, jego wycena oraz zasady rozliczeń z uwzględnieniem różnic remanentowych
1.6.7 Roczne zeznania podatkowe - ulgi i odliczenia
1.7. Zasady prowadzenia ewidencji przychodów u podatnika opodatkowanego zryczałtowanym podatkiem dochodowym
1.7.1. Przedmiot opodatkowania i stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
1.7.2. Zasady prowadzenia ewidencji przychodów
1.7.3. Zasady obliczania ryczałtu, terminy i zasady płatności podatku do organu podatkowego, zeznanie PIT-28
1.8. Składki przedsiębiorcy - zasady podlegania ubezpieczeniom oraz rozliczania z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (w tym także: rozliczanie składki zdrowotnej)

Moduł II - Prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie VAT – 25 godz. lek.
2.1. Ogólna charakterystyka podatku VAT
2.2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy podatku VAT
2.2.1. Zakres podmiotowy
2.2.2. Zakres przedmiotowy
2.3. Obowiązek podatkowy w podatku VAT
2.4. Podstawa opodatkowania w podatku VAT
2.5. Stawki podatku VAT
2.6. Zwolnienia podmiotowe i przedmiotowe w podatku VAT
2.6.1. Zwolnienia „podmiotowe” (art. 113)
2.6.2. Zwolnienia przedmiotowe
2.6.3. Obowiązki podatnika zwolnionego
2.7. Dokumentowanie transakcji - zasady i treść faktur i faktur korygujących, prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (zasady prowadzenia, możliwe zwolnienia)
2.8. Podatek naliczony – charakterystyka i zasady odliczania (terminy, ograniczenia, wyłączenia)
2.9. Zasady rozliczania korekt (korekty podstawy opodatkowania, podatku naliczonego, korekty roczne, wieloletnie, spowodowane zmianą przeznaczenia)
2.10. Ewidencje, deklaracje, informacje podsumowujące i JPK VAT
2.11. Procedury szczególne
2.12. Sankcje i zagrożenia związane z rozliczaniem podatku VAT.

WARUNKI ZALICZENIA

  • Obecność na poziomie min. 70% zajęć dydaktycznych.

HARMONOGRAM

Lp. DATA DZIEŃ TYGODNIA
1. 21.02.2026 sobota
2. 28.02.2026 sobota
3. 07.03.2026 sobota
4. 14.03.2026 sobota
5. 21.03.2026 sobota 
6. 28.03.2026 sobota 
7. 11.04.2026 sobota 
8. 18.04.2026 sobota 
9. 25.04.2026 sobota

OPŁATA

  • 1500,00 zł brutto - od osoby
  • 1450,00 zł brutto - od osoby - cena dla członków SKwP*

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

ORGANIZACJA

  • Warunkiem uczestnictwa w kursie jest dokonanie zgłoszenia i opłata min. 3 dni przed jego rozpoczęciem;
  • Zajęcia dydaktyczne odbędą się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
  • Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
  • 100% czasu zajęć odbywa się z wykładowcą – zajęcia są prowadzone w czasie rzeczywistym.

Zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
Zniżka dla członków SKwP
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Sikorskiego 81
66-400 Gorzów Wlkp.

tel. 95 722 53 91
kom. 690 822 256
kom. 603 794 404
fax 95 722 53 91

biuro@gorzow.skwp.pl
szkolenia@gorzow.skwp.pl

44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

close