Prowadzenie ksiąg rachunkowych i polityka rachunkowości w świetle nowego obowiązku przesyłania struktur JPK-KR-PD oraz JPK- ST-KR do organów podatkowych. Praktyczne zagadnienia i pomoc w oznaczaniu znacznikami planu kont oraz sposobu prowadzenia ewidencji.
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 02 grudnia 2025 r. od godz. 09.00-15:00 (8 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Małgorzata Mazurkiewicz - biegły rewident, wykładowca SKwP z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości.
PROGRAM
- Obowiązek sporządzania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR według przepisów prawa:
- podmioty objęte raportowaniem
- okresy objęte raportowaniem
- obligatoryjne i fakultatywne przekazywanie danych w plikach
- struktury logiczne przewidziany dla poszczególnych grup podatników
- Omówienie zawartości struktur:
- zawartość struktury JPK_KR_PD – m.in. rozszerzenie o pozycje dotyczące sprawozdania finansowego oraz pozycje identyfikujące zdarzenia pod względem podatkowym:
- dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika
- numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur
- znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- nota podatkowa czyli węzeł podatkowy – wysokość, rodzaj i typ różnicy pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym
- trwałe i przejściowe różnice pomiędzy prawem bilansowym i podatkowym - rozróżnienie typów różnic w oznaczeniu kont
- zawartość struktury JPK_ST_KR czyli szczegółowa ewidencja środków trwałych i wnip:
- zawartość i podstawowe zasady prowadzenia ewidencji bilansowej oraz podatkowej środków trwałych i WNiP
- zasady wprowadzania i likwidacji środków trwałych oraz WNiP w ewidencji JPK_ST_KR
- zwiększenie zawartości ewidencji o dane wskazane w rozporządzeniu
- zawartość struktury JPK_KR_PD – m.in. rozszerzenie o pozycje dotyczące sprawozdania finansowego oraz pozycje identyfikujące zdarzenia pod względem podatkowym:
- Praktyczne przykłady ujęcia zdarzeń gospodarczych w księgach i ich prezentacja w JPK_KR_PD
- odwracanie się różnic przejściowych - wpływ na ujęcie w księgach rachunkowych i podatkowych:
- zasady ujmowania zdarzeń rozpoznawanych odmiennie w prawie bilansowym i podatkowych
- zasady ujmowania rezerw w ewidencji JPK_KR_PD
- wykorzystanie albo rozwiązanie rezerwy – sposób ujęcia w ewidencji JPK_KR_PD
- zdarzenia występujące po dniu bilansowym i sposób ich ujmowania w strukturze JPK_KR_PD:
- przychody oraz koszty dotyczące roku obrotowego występujące przed i po sporządzeniu sprawozdania finansowego
- przychody oraz koszty dotyczące roku obrotowego występujące przed i po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego
- wpływ zdarzeń po dniu bilansowym na rozliczenie roczne podatkowe ujęte w JPK_KR_PD
- prezentacja danych w pozycjach informacyjnych sprawozdania finansowego
- odwracanie się różnic przejściowych - wpływ na ujęcie w księgach rachunkowych i podatkowych:
- Wdrożenie struktury JPK_KR_PD oraz JPK_ŚT – wymiana doświadczeń, dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku. Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
OPŁATA
- 480 zł brutto od osoby
- 450 zł brutto od osoby - cena dla członków Stowarzyszenia**Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Cena obejmuje
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
W ramach szkolenia zapewniamy
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
Informacje dotyczące udziału w szkoleniu
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft TEAMS
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu (przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Serdecznie zapraszamy!