search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
02.02.2026
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
O/O Gorzów Wlkp. ONLINE
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków
Zapisz się

Podróże służbowe, oddelegowania, pracownicy mobilni, budowlańcy – skutki podatkowe w czasach KSEF

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 02 lutego 2026 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

PROGRAM

  1. Faktury wystawione w KSEF dotyczące podróży służbowych i praktyczne problemy dokumentacyjno – podkładkowe po naszej stronie od 2026 roku:
  • Otrzymujemy fakturę ustrukturyzowaną z KSEF i trafia do naszego systemu ….co dalej?
  • Obieg dokumentów w firmie, procedury i sposób „opisania” tego, co nie wynika z danych zawartych na fakturze, a ma wpływ na prawidłowe ujęcie faktury w naszych księgach.
  • Prawidłowe rozliczenie podróży służbowej w 2026 r. (powiązanie wyjazdu z fakturami z KSEF, rola pracowników w procesie prawidłowego pozyskania faktur, zbieżność rozliczeń, „opisywanie” faktur z KSEF
  • Co jeśli otrzymamy błędną fakturę, lub taką, która nas nie dotyczy?
  • Pilotowanie dokumentów z KSEF, uprawnienia, kontaktowanie się z kontrahentami w kwestiach faktur z KSEF – dziesiątki nowych sytuacji, do których należy się przygotować.
  • Jak pozyskiwać faktury w czasach KSEF (Podmiot 3, maile pracownika, ID na fakturze, potwierdzenia transakcji, rozliczenia w sytuacji niewystawienia faktury w KSEF).
  • Czy pracownik będzie kontrolował „swoje” faktury w KSEF?
  1. Odpowiedzi MPiPS z 2025 r. na interpelacje poselskie związane z podróżami służbowymi – sporo kontrowersji.
  2. Kontrowersyjny i bardzo niekorzystny wyrok NSA z 2024 r. w sprawie zwrotu wydatków na taksówki
  3. Podróż służbowa, oddelegowanie, jazdy lokalne – zupełnie inne skutki podatkowe.
  4. Najnowsze zmiany przepisów podatkowych 2022-2025 a podróże służbowe.
  5. Nowa wysokość diet i ryczałtów, nowa kilometrówka od 2023 r.
  6. Zmiana linii orzeczniczej NSA dotyczącej zakwaterowania pracowników oddelegowanych.
  7. Nowość: Ulga na udział w targach i reklamę – koszty podróży służbowych.
  8. CIT estoński a podróże służbowe i wyjazdy członków zarządu.
  9. Transport międzynarodowy – brak podróży służbowych.
  10. Rewolucja samochodowa w CIT i PIT z 2019 i 2026 r. i jej wpływ na rozliczanie podróży służbowych w 2023 r;
  • 100 lub 75 lub kosztów eksploatacyjnych w kosztach uzyskania przychodów – problemy praktyczne.
  • „Limit proporcyjny 100/150/225 tys. zł” przy wynajmie samochodów w delegacji.
  • Podróż służbowa odbywana samochodem pracownika – skutki w CIT i PIT
  • Wynajem samochodu w polskiej wypożyczalni – skutki podatkowe
  • Wynajem samochodu w podróży zagranicznej – skutki podatkowe, w tym rozliczenie podatku u źródła (WHT) do 7 dnia następnego miesiąca. Spółka jako płatnik „podatku u źródła” od usług nabywanych za granicą podczas podróży służbowych (obowiązki informacyjne m.in. IFT-2R, CIT-10Z oraz optymalizacja kosztów związanych z nabywaniem powyższych usług
  • Wydatki związane z przejazdem autostradami, drogami płatnymi oraz parkingiem.
  • Samochód elektryczny w podróży służbowej.
  1. Rewolucyjny wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. w sprawie nieodpłatnych świadczeń dla pracowników i jego stosowanie w latach 2015 - 2023 r. przez sądy i organy podatkowe w kontekście podróży służbowych.
  2. Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników; wątpliwości, zagadnienia praktyczne i ich wpływ na rozliczanie podróży służbowych. Zmiany w ryczałtach od 2022 r.
  3. Podróż służbowa a oddelegowanie – skutki podatkowe.
  4. Nieudokumentowane wydatki a zwrot wydatków z tytułu podróży służbowej (m. in. zagadnienie wręczania napiwków podczas zagranicznych podróży służbowych).
  5. „pobyt prywatny” pracownika w trakcie podróży służbowej i jego skutki.
  6. Inne wydatki dodatkowe niezbędne do realizacji zadania służbowego (studium przypadków).
  7. Zasady określania diet w przypadku podróży zagranicznej do kilku państw docelowych.
  8. Jak liczyć zmniejszenia diet w przypadku zapewnienia wyżywienia przez pracodawcę?
  9. Co zrobić, jeżeli wartość posiłku przekracza wysokość diety?
  10. Wyżywienie w ramach usługi hotelowej.
  11. Ograniczania wartości noclegu w podróży krajowej i zagranicznej.
  12. Przedstawiciele handlowi – zasady opodatkowania świadczeń z tytułu podróży w świetle wyroku TK i najnowszego korzystnego orzecznictwa sądów administracyjnych.
  13. Podróże osób nie będących pracownikami: kadra zarządzająca, właściciele, kontrakty menedżerskie, rada nadzorcza, zleceniobiorcy, prokurenci, wolontariusze, członkowie stowarzyszeń – jak prawidłowo rozliczyć takie wyjazdy?
  14. Określenie diet w kwotach wyższych niż wynikające z przepisów prawa.
  15. Zwrot pracownikom faktycznie poniesionych przez nich wydatków na wyżywienie według rachunków.
  16. Wydatki reprezentacyjne i reklamowe poniesione przez pracownika w trakcie podróży służbowej (obiady z kontrahentami, bilety na imprezy kulturalne i sportowe itp.).
  17. Sfinansowanie ubezpieczeń, wiz bądź szczepień pracowników wyjeżdżających poza granice RP – skutki podatkowe na gruncie ustaw o PDOP i PDOF.
  18. Pracownicy oddelegowani poza stałe miejsce pracy – zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
  19. Rola wewnętrznego regulaminu rozliczania podróży służbowych.
  20. Kontrola prawidłowego rozliczania delegacji w świetle obowiązków KSEF od 2026 r.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 330 zł brutto od osoby
  • 300 zł brutto od osoby- cena dla członków

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Serdecznie zapraszamy

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
Zniżka dla członków SKwP
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Sikorskiego 81
66-400 Gorzów Wlkp.

tel. 95 722 53 91
kom. 690 822 256
kom. 603 794 404
fax 95 722 53 91

biuro@gorzow.skwp.pl
szkolenia@gorzow.skwp.pl

44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

close