search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
27.11.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:30
Typ:
szkolenie
Tryb:
O/O Gorzów Wlkp. ONLINE
Opłata:
420,- zł od osoby
400,- zł Cena dla członków
Zapisz się

PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG – zmiany od 1 lutego 2026 r. w zakresie obowiązku wystawiania e-faktur i stosowania KSeF, zmiany od 1 stycznia 2026 r. oraz bieżące problemy i zagadnienia

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 27 listopada 2025 r. od godz. 09.30 do 15.30 (7 godz. lek.)
  • Zajęcia prowadzone są w formule on-line za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć.
  • Każdy uczestnik, który opłaci zajęcia, otrzyma na adres podany w formularzu zgłoszenia, link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Tomasz Wojewoda - Prawnik, ekspert podatkowy, były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej przeprowadził ponad 2.500 wykładów i szkoleń z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, podróży służbowych oraz tematów pokrewnych, przeszkolił ponad 80.000 osób z zakresu prawa podatkowego. Od 1996 r. współpracował z wydawnictwami: „INFOR”, „C.H. Beck”, „Hubertus”, „Darschlung und Vaschover”, „Wiedza i Praktyka”, „UNIA - PRESS’ - opublikował ponad 300 artykułów z zakresu prawa podatkowego i cztery publikacje książkowe „Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”, „Koszty w podatkach dochodowych”, „Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”, „VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.

PROGRAM

  1. Obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych (e-faktur) przy użyciu Krajowego Systemu e – Faktur (KSeF) – zmiany od 1 lutego 2026 r.
  2. Terminy wejścia w życie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, przepisy przejściowe odraczające ten obowiązek dla niektórych kategorii podatników bądź transakcji, przypadki w których nadal będą wystawiane faktury papierowe lub elektroniczne (rodzaje faktur, które można będzie wystawiać i otrzymywać poza KSeF).
  3. Transakcje nieobjęte obowiązkiem fakturowania przy użyciu KSeF.
  4. Zasady uwierzytelniania się w systemie oraz nadawania i odbierania uprawnień do korzystania z KSeF, rodzaje uprawnień, metody uwierzytelnienia np. kwalifikowana pieczęć elektroniczna, kwalifikowany podpis elektroniczny, „odcisk palca podpisu”, podpis zaufany, token, certyfikat itp.
  5. Przypadki, gdy powstanie konieczność złożenia zawiadomienia ZAW – FA.
  6. Zasady wystawiania i przechowywania e-faktur, wystawianie e-faktur w przypadku transakcji międzynarodowych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług itp.), e-faktury dla konsumentów, przypadki gdy powstaje obowiązek oznaczania e-faktur kodem QR, e-faktury z załącznikiem, duplikaty faktur, anulowanie faktur, potwierdzenia transakcji, sposoby przesyłania e-faktur do nabywcy itp.
  7. Otrzymywanie e-faktur przez nabywcę, dostęp do faktury w KSeF, dostęp dwuetapowy i dostęp anonimowy do faktur w KSeF – zasady stosowania.
  8. Termin, w którym uznaje się e-fakturę za wystawioną bądź otrzymaną w ramach KSeF, różnica między datą wystawienia a sporządzenia faktury, wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego i dochowanie terminu wystawienia faktury przez sprzedawcę oraz termin potrącenia podatku naliczonego przez nabywcę.
  9. Zasady wystawiania i oznaczania faktur w przypadku awarii lub niedostępności KSeF, czasowy braku dostępu do internetu, tryb „Offline24”, obowiązek oznaczania faktur kodami QR, certyfikaty, sposoby przesyłania faktur do nabywcy, korekta techniczna.
  10. Nowe zasady i terminy wystawiania oraz rozliczania faktur korygujących przez sprzedawcę i nabywcę w obrocie krajowym i międzynarodowym, przypadki, w których wymagane będzie posiadanie potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, likwidacja not korygujących itp.
  11. Skrócenie podstawowego terminu zwrotu bezpośredniego nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek bankowy podatnika.
  12. Sankcje za niewystawienie e-faktury przy użyciu KSeF.
  13. Zmiany, od 1 stycznia 2026 r., w zakresie podwyższenia kwoty limitu zwolnienia podmiotowego z VAT.
  • Zasady, od 1 października 2025 r., rozliczania na gruncie VAT kaucji za opakowania w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.
  1. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. w PIT i CIT
  2. Zmiany w zakresie zaliczania do kup odpisów amortyzacyjnych od samochodów osobowych oraz opłat wynikających z umowy leasingu, najmu bądź dzierżawy samochodów osobowych.
  3. Wprowadzenie obowiązku składania JPK_CIT i JPK_PIT (np. JPK_KR_PD, JPK_PKPIR, JPK_EWP itp.) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla niektórych podatników podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych zobowiązanych do składania JPK_VAT.
  4. Zmiany w zakresie stosowania indywidualnych stawek amortyzacyjnych dla wytworzonych we własnym zakresie budynków (lokali) niemieszkalnych i budowli zlokalizowanych w gminach o wysokiej stopie bezrobocia oraz niskim wskaźniku dochodów podatkowych.
  5. Projektowane zmiany w zakresie zniesienie obowiązku wyznaczania przez osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej będące płatnikami lub inkasentami, osób, do których obowiązków należy obliczanie i pobieranie podatków oraz terminowe wpłacanie organowi podatkowemu pobranych kwot.
  6. Zniesienie w podatku dochodowym od osób prawnych, od 7 sierpnia 2025 r., obowiązku sporządzania i upubliczniania informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.
  7. Bieżące problemy i zagadnienia.
  1. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę oraz świadczenia na rzecz pracowników, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników.
  2. Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
  3. Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
  4. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu.
  5. Odpowiedzi na pytania uczestników.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku i dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).

Sposób i forma zaliczenia

Formą zaliczenia kursu jest obecności na 100 % godzin lekcyjnych . Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z aktualnym wzorem wynikającym z rozporządzenia MEN. Zaświadczenie wydawane jest przez Oddział Okręgowy SKwP w Gorzowie Wielkopolskim, w ramach którego działa niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego będąca organizatorem kursu. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest imienna lista obecności podpisywana każdorazowo przez słuchacza.

OPŁATA

  • 420 zł brutto od osoby 
  • 400 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP*

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

W ramach szkolenia zapewniamy:
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

Informacje dotyczące udziału w szkoleniu:
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna  forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
Zniżka dla członków SKwP
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Sikorskiego 81
66-400 Gorzów Wlkp.

tel. 95 722 53 91
kom. 690 822 256
kom. 603 794 404
fax 95 722 53 91

biuro@gorzow.skwp.pl
szkolenia@gorzow.skwp.pl

44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

close