Kurs rachunkowości budżetowej podstawy (Online)
- 42 godz. lek.
PLANOWANY TERMIN I MIEJSCE ROZPOCZĘCIA KURSU
- 03 luty 2025 r. (poniedziałek) godz. 16.15 - 20.15
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
Celem kształcenia jest poznanie zasad rachunkowości budżetowej , zasad finansów publicznych oraz praktyczne przygotowanie do wykonania zadań w zakresie rachunkowości budżetowej. Teoretycznie i praktyczne przygotowuje jego uczestników do pracy w pionach finansowo-księgowych jednostek samorządu terytorialnego , państwowych jednostek budżetowych oraz samorządowych zakładach budżetowych.
Tematyka kursu obejmuje: podstawowe informacje z zakresu finansów publicznych, szczególne zasady rachunkowości budżetów jednostek samorządu terytorialnego, zakładów budżetowych, organów podatkowych, sprawozdawczości finansowej i budżetowej.
Ćwiczenia - typowe księgowania na kontach do bilansu rocznego. Opracowanie bilansu rocznego.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób rozpoczynających pracę w księgowości jednostek sektora finansów publicznych.
Zajęcia dydaktyczne prowadzone są w formie wykładów z dużą ilością przykładów praktycznych.
WYKŁADOWCA: Karol Bednarek
PROGRAM KURSU
- Budżet w systemie finansowym państwa i jednostek samorządu terytorialnego: istota budżetu i jego struktura, zasady budżetowe, formy organizacyjne gospodarki budżetowej, szczegółowa klasyfikacja budżetowa wraz z przykładami jej zastosowania, zasady gospodarki finansowej jednostek sfery budżetowej, zakładowy plan kont
- Ogólna charakterystyka rachunkowości sektora finansów publicznych: podstawy prawne rachunkowości sektora finansów publicznych, cechy specyficzne i zasady rachunkowości jsfp, organizacja rachunkowości i rola głównego księgowego.
- Księgowanie typowych operacji na kontach organu oraz kontach jednostki.
- Sprawozdawczość budżetowa oraz sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych
- Sporządzenie bilansu organu, bilansu jednostki, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu jednostki
- Metody i terminy przeprowadzania inwentaryzacji.
- Dyscyplina finansów publicznych.
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
TRYB
Kurs trwa przez okres ok. 2 miesięcy, zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowych (16:15 – 20:15) raz lub dwa razy w tygodniu.
HARMONOGRAM
Lp. | Data zajęć | Dzień | Ilość jedn. dydakt. | Godziny zajęć | W tym przerwy |
1 | 03.02.2025r. | poniedziałek | 5 godz. | 16:15 – 20:15 | 15 min. |
2 | 06.02.2025r. | czwartek | 5 godz. | 16:15 – 20:15 | 15 min. |
3 | 10.02.2025r. | poniedziałek | 5 godz. | 16:15 – 20:15 | 15 min. |
4 | 13.02.2025r. | czwartek | 5 godz. | 16:15 – 20:15 | 15 min. |
5 | 17.02.2025r. | poniedziałek | 5 godz. | 16:15 – 20:15 | 15 min. |
6 | 20.02.2025r. | czwartek | 5 godz. | 16:15 – 20:15 | 15 min. |
7 | 24.02.2025r. | poniedziałek | 4 godz. | 16:15 – 19:25 | 10 min. |
8 | 03.03.2025r. | poniedziałek | 4 godz. | 16:15 – 19:25 | 10 min. |
9 | 06.03.2025r. | czwartek | 4 godz. | 16:15 – 19:25 | 10 min. |
CZAS TRWANIA
42 godziny zajęć dydaktycznych
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA
Formą zaliczenia kursu są obecności na 70% godzin lekcyjnych. Uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175), wydawane przez Oddział Okręgowy SKwP w Gorzowie Wielkopolskim, w ramach którego działa niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego będąca organizatorem kursu. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest lista obecności.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Kurs w trybie on-line, (tzw. webinar) będzie realizowany poprzez platformę microsoft Teams. Każdy uczestnik otrzyma link z dostępem do platformy. Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
Uczestnicy będą mogli kontaktować się z wykładowcą zadając pytania online lub na czacie.
OPŁATA
- 900 zł brutto od osoby
- 860 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP*
*Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest co najmniej roczne członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce i terminowe opłacanie składek
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.S
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Serdecznie zapraszamy!