search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
19 i 23.01.2026
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
O/O Gorzów Wlkp. ONLINE
Opłata:
850,- zł od osoby
800,- zł Cena dla członków
Zapisz się

Księgowe zamknięcie roku 2025 w podmiotach leczniczych

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 19  i 23 stycznia 2026 r. od godz. 09.00 do 15.30 ( 16 godz. lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów finansowo-księgowych, kontrolingu i kosztów, głównych księgowych, dyrektorów finansowych podmiotów leczniczych, kontrolerów i audytorów oraz osób zainteresowane tematyką szkolenia.

I dzień 

19 stycznia 2026r. od godz. 9:00 -15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM

Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc - specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych.

II dzień

23 stycznia 2026r. od godz. 9:00-15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM

Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz - biegły rewident, wykładowca  SKwP z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości.

PROGRAM

I  dzień  19 stycznia 2026r. od godz. 9:00-15:30  

ROCZNE SPRAWOZDANIE FINANSOWE PODMIOTU LECZNICZEGO – uwarunkowania prawne, systemowe, organizacyjne

  1. Formalne aspekty zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
  • regulacje prawa bilansowego dla różnych form prowadzenia działalności leczniczej (spółki/spzoz)
  • sprawozdanie z punktu widzenia jednostki: uproszczenia w ewidencji i sprawozdaniu, większa szczegółowość danych, specyfika prowadzonej działalności
  • krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej – jak i kiedy je stosować?
  • rola organów nadzorczych i tworzących
  • e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym - uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
  1. Polityka rachunkowości czyli jak przygotować użyteczne sprawozdanie finansowe z uwzględnieniem specyfiki jednostki
  • zasady istotności, memoriału, kasowa, ciągłości – w optyce jednostki sporządzającej sprawozdanie
  • wyłączenia, uproszczenia i uszczegółowienia w ewidencji księgowej i sprawozdaniu finansowym – kiedy, jak i w jakim celu można je stosować
  • plan kont a automatyczne generowanie sprawozdania
  1. Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2025
  2. Inwentaryzacja aktywów i pasywów
  • organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
  • terminarz czynności
  • szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
  • e-inwentaryzacja
  • rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
  1. Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu
  • przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonane,
  • korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
  • dotacje na programy zdrowotne, kształcenie kadr medycznych, remonty i dofinansowanie wynagrodzenia
  • amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
  • kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
  • rezerwy
  • rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
  1. Prezentacja majątku trwałego i obrotowego podmiotu leczniczego
  • wartości niematerialne i prawne
  • środki trwałe
  • zapasy
  • środki pieniężne
  1. Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
  • operacje na kapitale/funduszu podstawowym
  • rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
  • skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
  1. Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego
  • wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
  • procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
  • obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
  1. Informacja dodatkowa
  • zakres wymagany przepisami ustawy o rachunkowości
  • schematy/tabele/noty dla wybranych zagadnień
  • specyfika działalności leczniczej i jej obraz w informacji dodatkowej
  • zdarzenia istotne dla sytuacji jednostki ich obraz w sprawozdaniu
  1. Postępowanie z wynikiem finansowym
  • podział zysku w spzoz/spółce prawa handlowego
  • pokrycie straty w spzoz/spółce prawa handlowego
  • kompetencje organów jednostki
  • ograniczenia prawne
  • znaczenie opinii biegłego rewidenta
  1. Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia

II  dzień  23 stycznia 2026r. od godz. 9:00-15:30  

 Program szkolenia:

I. Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT w roku 2025 i przygotowanie zmian nadchodzących w roku 2026:

  1. rasy rejestrujące w latach 2025-2027
  2. obowiązki i terminy – harmonogram wdrażania KSeF
  3. wystawianie i odbieranie e‑faktur
  4. struktura FA(3) – elementy składowe
  5. załączniki do faktur – zasady i możliwości przesyłania w KSeF
  6. system online i offline oraz kody QR
  7. zmiany w obiegu dokumentów i rola archiwizacji
  8. faktury w obrocie krajowym i zagranicznym
  9. uwierzytelnianie, tokeny, certyfikaty
  10. wzrost limitu zwolnienia podmiotowego w VAT w roku 2026
  11. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku od towarów i usług

 II. Bieżące zagadnienia i nadchodzące zmiany w przepisach ustawy o podatkach dochodowych:

  1. Struktura JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – zmieniony termin wysyłki do KAS, praktyczne zagadnienia związane z oznaczeniami kont znacznikami PD
  2. Przygotowanie podmiotu leczniczego do sporządzenia rozliczenia rocznego w podatku dochodowym od osób prawnych – zagadnienia praktyczne związane z przygotowaniem noty podatkowej i deklaracji CIT-8
  3. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego

 III. Bieżące zagadnienia i nadchodzące zmiany w przepisach ustawach o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych:

  1. Zmiany stawek i limitów w przepisach ustaw podatku dochodowym
  2. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego

IV. Bieżące zagadnienia i zmiany w innych przepisach –  KAS, OP, podatki i opłaty lokalne

  1. nowelizacja ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz ustawy o VAT, która wchodzi w życie 1 października 2025 r. – nowe zasady składania i korygowania deklaracji w przypadku kontroli skarbowej
  2. Ordynacja podatkowa – m.in. :

a) nowe zasady naliczania odsetek od zaległości podatkowych w przypadku kontroli,

b) zmiany dotyczące raportowania schematów podatkowych,

3. Podatek od nieruchomości - Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych

V. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

Odpłatność OD 1 OSOBY ZA 2 DNI SZKOLENIA WYNOSI:

  • 850 zł brutto od osoby
  • 800 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP*

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć, za pomocą specjalnej platformy  ClickMeeting umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie
- na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting, prosimy o podawanie własnego adresu e-mail.

- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
Zniżka dla członków SKwP
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Sikorskiego 81
66-400 Gorzów Wlkp.

tel. 95 722 53 91
kom. 690 822 256
kom. 603 794 404
fax 95 722 53 91

biuro@gorzow.skwp.pl
szkolenia@gorzow.skwp.pl

44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

close