KSeF – certyfikaty i elementy umów z klientami i pracownikami
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 15 grudnia 2025 godz. 10.00 - 15.15 (7 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do prawidłowego świadczenia usług księgowych w środowisku Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Uczestnicy poznają zasady współpracy z klientem, wystawiania i odbioru faktur w KSeF, delegowania uprawnień, rozliczania VAT oraz postępowania w trybie offline i awaryjnym.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie jest skierowane do:
- właścicieli i pracowników biur rachunkowych oraz księgowych,
- doradców podatkowych i specjalistów ds. finansowo-księgowych,
- przedsiębiorców korzystających z usług księgowych,
- pracowników działów finansowych i księgowości w firmach i jednostkach sektora publicznego (JST),
- osób odpowiedzialnych za wdrożenie i obsługę KSeF w organizacji.
WYKŁADOWCA
Iwona Biernat-Baran - prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 12273). Posiada ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe związane z prawem podatkowym. Początki kariery związała z pracą w administracji skarbowej m.in. w urzędzie skarbowym oraz izbie skarbowej. Obecnie prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego. Jest trenerem z zakresu podatku od towarów i usług (VAT). Jest autorką publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz organizatorem i uczestnikiem wielu konferencji naukowych, na których prezentuje tematy związane z prawem podatkowym. Prezes Stowarzyszenia Naukowego Prawa Podatkowego, członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych, Przewodnicząca Kolegium Redakcyjnego Wydawnictw KIDP, Redaktor Naczelna Kwartalnika Doradca Podatkowy.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak powinna wyglądać umowa o świadczenie usług księgowych.
2. Ogólne zasady świadczenia usług.
3. Model współpracy w ramach KSeF.
4. Model współpracy polegający na wystawianiu faktury za klienta.
5. Weryfikacja i akceptacja faktur zakupowych.
6. Certfikaty KSeF dla trybu offline.
7. Obowiązki klienta.
8. Wynagrodzenie za usługi.
9. KSeF a pracownicy.
10. Uregulowanie zagadnienia dotyczącego faktur konsumenckich przez dopuszczenie możliwości ich wystawiania w KSeF oraz uregulowania w zakresie tzw. „samoidentyfikacji” nabywcy dla potrzeb wystawienia przez dostawcę e-faktury.
11. KSeF a faktury wystawiane przez jednostki samorządu terytorialnego (JST) i sektor publiczny:
- dodatkowe pola obowiązkowe, opcjonalne i fakultatywne w części Podmiot 1, 2 i 3,
- kod ID WEW – jak wykorzystać w sektorze publicznym?
- administrator jednostki zależnej – co to za funkcja i kiedy zastosować?
12. Załącznik FA_RR (1) do e-faktury w standardowych typach transakcji, które obejmują rozszerzony zakres jednostek miary i ceny dostarczanych towarów lub usług.
13. Autoryzacja i uwierzytelnianie się w KSeF:
- narzędzia autoryzacyjne (ePUAP, kwalifikowana pieczęć elektroniczna przedsiębiorstwa, kwalifikowany podpis elektroniczny, likwidacja tokenów),
- Master KSeF w ZAW-FA (treść zawiadomienia ZAW-FA, sposób wysłania i autoryzacji ZAW-FA),
- nadawanie i odbieranie uprawnień do poszczególnych funkcji w KSeF (delegowanie uprawnień),
- tworzenie jednostek zależnych w KSeF i administratorów tych jednostek,
- weryfikacja prawidłowości faktury przez KSeF (walidacja),
- informacja zwrotna (UPO lub odrzucenie faktury),
- powiązanie obowiązku podatkowego z datami na fakturze,
- kursy walut stosowane w fakturach i zmiany wynikające z pakietu KSEF oraz dla trybu offlnie.
14. Certyfikaty wystawcy faktur stosowanych przy wystawianiu faktur w trybie offline lub w okresie awarii (niezbędne do generowania kodów QR).
15.Treść i forma faktury w KSeF, czyli jak wygląda faktura ustrukturyzowana FA (3)?
- Wystawianie faktur w KSeF a obowiązek podatkowy:
- proces wystawiania faktur w KSeF,
- przygotowanie danych faktury,
- data wystawienia faktury w KSeF,
- termin wystawienia faktury w świetle ustawy o VAT – czy KSeF coś zmienia?
- przesłanie faktury do KSeF,
16. Odliczanie VAT – zmiany wynikające z pakietu KSeF:
- otrzymanie faktury ustrukturyzowanej w KSeF (data otrzymania faktury w KSeF),
- otrzymanie faktury ustrukturyzowanej poza KSeF w formie papierowej lub elektronicznej lub trybie offline,
- sposób przekazania faktury ustrukturyzowanej poza KSeF,
- kod QR na fakturze ustrukturyzowanej,
- dostęp do faktur ustrukturyzowanych otrzymanych w KSeF,
- jak liczyć termin płatności dla faktury otrzymanych w KSeF?
17. Rozliczanie faktur korygujących, noty korygujące w KSeF:
- anulowanie faktury a KSeF,
- faktury korygujące w KSeF,
- korygowanie faktur ustrukturyzowanych w okresie dobrowolnym i obowiązkowym KSeF,
- korygowanie faktur ustrukturyzowanych wyłącznie w KSeF,
- korygowanie faktur wystawionych poza KSeF,
- korekty faktur poza KSeF – w jakich sytuacjach to będzie możliwe?
- czy można do faktury ustrukturyzowanej wystawić fakturę korygującą w tradycyjnej formie?
- KSeF a korekty in minus oraz in plus podatku należnego – jaki moment korekty podatku?
- KSeF a korekty in minus oraz in plus podatku naliczonego – jaki moment korekty podatku?
- nota korygująca a KSeF – likwidacja przepisów o notach korygujących.
18. Tryby awaryjne w KSeF (faktura „offline” i „offline 24”):
- niedostępność systemu KSeF,
- awaria KSeF z winy fiskusa,
- awaria KSeF z winy podatnika,
- data wystawienia i otrzymania faktury offline.
OPŁATA
- 470 zł brutto od osoby
Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest terminowe opłacanie składek za członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp.
nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
CENA OBEJMUJE
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
ORGANIZACJA
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia (przycisk ZAPISZ SIĘ) i należności w terminie wskazanym przez Organizatora (przed realizacją).
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft Teams.
- Wymagania techniczne komputera: procesor dwurdzeniowy 2GHz, 2 GB pamięci RAM, system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3, dostęp do Internetu (przeglądarka Chrome lub Edge), połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps), głośniki/kamera/mikrofon.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu: wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Serdecznie zapraszamy!