JPK_CIT – obowiązki i wyzwania związane z raportowaniem ksiąg rachunkowych oraz ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 10 lutego 2026r. od godz. 09.00 do 15.00 (8 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Krzysztof Czekaj - doradca podatkowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w największych firmach doradczych, kancelariach prawnych oraz odpowiadając za rozliczenia podatkowe jednej z największych polskich spółek. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym od osób prawnych. Od kilku lat współpracuje ze specjalistami IT przy projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań minimalizujących ryzyko popełnienia błędów w prowadzeniu rozliczeń podatkowych zarówno w podatkach dochodowych, jak i VAT. Zajmuje się możliwościami analizy i wykorzystania danych raportowanych przez podatników w formie plików JPK. Doradza przy ustalaniu efektywnych podatkowo łańcuchów dostaw (w tym w e-commerce), przeprowadza przeglądy podatkowe, due diligence, prowadzi wdrożenia procedur podatkowego compliance. Reprezentuje klientów w sporach z organami podatkowymi, zarówno na poziomie kontroli i postępowań podatkowych, jak również przed sądami administracyjnymi.
PROGRAM SZKOLENIA
- Raportowanie JPK_KR na żądanie
- zakres
- sposób wykorzystania przez organy podatkowe
- Ramy prawne wprowadzenia obowiązkowego raportowania ksiąg
- przepisy ustawowe
-
- kto musi raportować?
- wyłączenia z obowiązku raportowania
- od kiedy?
-
- rozporządzenia wykonawcze
- Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe
- numery identyfikacji podatkowe kontrahentów
- numer KSeF
- znaczniki kont księgowych
- pozycje różnicujące wynik podatkowy od księgowego
- przepisy przejściowe
- Porównanie zakresu danych raportowanych w JPK_KR oraz JPK_KR_PD
- Struktura pliku JPK_KR_PD
- omówienie węzłów i pól
- które pola muszę, a które mogę wypełnić?
- wątpliwości dotyczące wypełniania węzłów „Dziennik” oraz „Kontrahent”
- o co chodzi z węzłem „RPD”?
- Znaczniki kont księgowych (pola S_12_1 oraz S_12_2) na podstawie załącznika nr 7 do Rozporządzenia
- zakres i szczegółowość znaczników
- zasady oznaczania kont księgowych
- czy i jak raportować konta pozabilansowe
- sposób prowadzenia ewidencji kosztowej a stosowanie znaczników
- wariant RZiS a podejście do oznaczania kont
- znaczniki a zmiany w planie kont i polityce rachunkowości
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
- Znaczniki „podatkowe” (PD) – pole S_12_3
- zakres znaczników
- zasady stosowania znaczników podatkowych
- znaczniki podatkowe a CIT-8
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
- Jak przygotować się do raportowania JPK_KR_PD
- dostępność danych
- analiza merytoryczna
- analiza IT
- decyzja – co i jak raportujemy (a czego nie – i dlaczego nie)
- przygotowanie i wdrożenie narzędzi i procedur
- Raportowanie JPK_ST_KR
- od kiedy?
- dodatkowe dane w ewidencji ŚT oraz WNiP
- zakres dodatkowych danych – w zależności od daty przyjęcia ŚT/WNiP
- schema JPK_ST_KR
-
- nagłówek
- dane podmiotu
- ewidencja
-
- wątpliwości i problemy związane z raportowaniem JPK_ST_KR – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
- Sesja pytań
OPŁATA
- 420 zł brutto od osoby
- 400 zł brutto od osoby- cena dla członków SKwP*
*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft TEAMS
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem ,dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Serdecznie zapraszamy!