search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
17.11.2025-20.06.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
16:45
Typ:
Kurs
Tryb:
O/O Gorzów Wlkp. ONLINE
Opłata:
4300,- zł od osoby
4140,- zł Cena dla członków
Raty:
4300,- zł - 4 raty x 1075,00 zł,
4140,- zł - 4 raty x 1035,00 zł,
Zapisz się

 

KURS DLA KANDYDATÓW NA SPECJALISTĘ DS. RACHUNKOWOŚCI (184 godz. lek.)
II stopień ścieżki edukacyjnej procesu certyfikacji zawodu księgowego  (kod zawodu 241103)
17 listopada 2025  - 20 czerwca 2026 r., (sobota), godz. 16:45 - 20:00
zajęcia w poniedziałki i środy - ONLINE

CEL
Celem kształcenia jest przygotowanie kandydata do pracy w zawodzie specjalisty ds. rachunkowości, który został ujęty w klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej oraz uzyskanie certyfikatu II-go stopnia w czterostopniowej ścieżce certyfikacji zawodu księgowego prowadzonej przez SKwP.

Przygotowanie do pracy w zawodzie specjalisty ds. rachunkowości ma mieć charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu absolwent posiadał wiedzę i umiejętności określone szczegółowo w pkt. 6 i 7 niniejszego programu nauczania, a także rozumiał potrzebę stosowania w praktyce zasad etyki zawodowej opisanych w „Kodeksie Zawodowej Etyki w Rachunkowości”.

Celem kształcenia jest również przygotowanie kandydata do uzyskania certyfikatu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji potwierdzającego kompetencje wymagane dla kwalifikacji wolnorynkowej „Obsługa procesów księgowych”.

WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY
Uczestnikiem kursu dla kandydatów na specjalistę ds. rachunkowości może być osoba:
a) posiadająca wykształcenie co najmniej średnie oraz wiedzę i umiejętności księgowego potwierdzone:
• zaświadczeniem kwalifikacyjnym z zakresu I stopnia, uzyskanym po egzaminie kończącym kształcenie prowadzone przez Stowarzyszenie (certyfikat SKwP) lub
• zaświadczeniem ukończenia kursu dla księgowego lub
• tytułem technika rachunkowości lub
• inną formą uznaną przez organizatora kształcenia za równoważną (np. doświadczenie zawodowe, sprawdzian wiadomości z zakresu wymagań określonych dla I stopnia),
b) uznająca potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy
w zawodzie księgowego,
c) rozumiejąca istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

PROGRAM KURSU

Kurs obejmuje trzy moduły dydaktyczne:

  • Moduł III   Rachunkowość z elementami etyki zawodowej - 120 godzin lekcyjnych
  • Moduł IV    Prawo podatkowe - 40 godzin lekcyjnych
  • Moduł V      Wybrane zagadnienia prawa cywilnego, prawa gospodarczego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych - 20 godzin lekcyjnych

Moduł III. Rachunkowość z elementami etyki zawodowej 
3.1       Zasady i organizacja rachunkowości w jednostkach prowadzących działalność gospodarczą oraz organizacjach pozarządowych działających w oparciu o przepisy pożytku publicznego i wolontariacie
3.2       Aktywa pieniężne
3.3       Rozrachunki i fundusze specjalne
3.4       Obrót materiałowy i towarowy
3.5       Środki trwałe, środki trwałe w budowie oraz wartości niematerialne i prawne
3.6       Inwestycje i zobowiązania finansowe
3.7       Kapitał (fundusz) własny
3.8       Rezerwy na zobowiązania i rozliczenia międzyokresowe
3.9       Przychody i koszty podstawowej działalności operacyjnej oraz kalkulacja kosztów i ewidencja produktów
3.10     Pozostała działalność operacyjna i działalność finansowa
3.11     Wynik finansowy i jego obowiązkowe obciążenia
3.12     Sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych (zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy o rachunkowości), obowiązki  sprawozdawcze organizacji pozarządowych wynikające z ustawy o rachunkowości oraz obowiązki związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych i zatwierdzeniem rocznych sprawozdań finansowych

Moduł IV.   Prawo podatkowe
4.1       Podatek od towarów i usług (VAT)
4.2       Podatek dochodowy w działalności gospodarczej (CIT i PIT)
4.3       Podmiot gospodarczy jako płatnik PIT
4.4       Podatki i opłaty kosztowe
4.5       Wybrane problemy Ordynacji podatkowej

Moduł V. Wybrane zagadnienia z prawa cywilnego, prawa gospodarczego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych 
5.1       Wybrane zagadnienia z prawa cywilnego
5.2       Wybrane zagadnienia z prawa gospodarczego
5.3       Wybrane zagadnienia z prawa pracy
5.4       Wybrane zagadnienia z prawa ubezpieczeń społecznych

Egzamin pisemny: 4 godziny lekcyjne

 Szczegółowy program nauczania >>> TUTAJ

 Egzamin kwalifikacyjny składa się z części, które potwierdzają posiadanie następujących kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu specjalista ds. rachunkowości:

  1. Ocenianie poprawności dowodów księgowych i zapisów w księgach rachunkowych
  2. Ewidencjonowanie operacji gospodarczych występujących w jednostkach z uwzględnieniem aspektów podatkowych
  3. Ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów w różnych przekrojach klasyfikacyjnych
  4. Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego: bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej
  5. Przygotowanie podstawowych danych do rozliczenia podatku dochodowego i podatku od towarów i usług w jednostkach prowadzących księgi rachunkowe

WARUNKI ZALICZENIA

Formą zaliczenia kursu jest łącznie:

  • uczestnictwo w co najmniej 70% zajęć dydaktycznych,
  • zaliczenie prac kontrolnych,
  • pisemny egzamin kwalifikacyjny.

Warunki zaliczenia egzaminu:

Warunkiem zaliczenia egzaminu jest potwierdzenie efektów kształcenia określonych w ramowym programie nauczania i uzyskanie, na potrzeby:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu wydane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175) – co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania,
  • certyfikat specjalisty ds. rachunkowości z potwierdzeniem posiadania kwalifikacji zawodowych wydawany przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako organizację zawodową, członka Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC)– co najmniej 60% punktów możliwych do uzyskania i nie mniej niż 40% punktów z każdej części egzaminu,
  • Nowość!!! certyfikat potwierdzający wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne wymagane dla kwalifikacji wolnorynkowej "Obsługa procesów księgowych" wpisaną do rejestru kwalifikacji na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.  która wpisana jest do rejestru kwalifikacji na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (t.j. Dz. U. z 2020 roku poz. 226 ze zm.)   – potwierdzenia wszystkich kryteriów weryfikacji przypisanych do zestawów efektów uczenia się i co najmniej 60% punktów możliwych do uzyskania (więcej informacji o ZSK- LINK).

ORGANIZACJA

  • Kurs organizowany jest w formie online w poniedziałki i środy w godz. od 16:45 do 20:00
  • Egzamin stacjonarny w siedzibie Stowarzyszenia Księgowych w Gorzowie Wielkopolskim

REZYGNACJA

  • rezygnację przed rozpoczęciem kursu należy przesłać e-mailem na adres: szkolenia@gorzow.skwp.pl
  • rezygnacje oraz z nimi związane wątpliwości są rozpatrywane zgodnie z REGULAMINEM

KOSZT UCZESTNICTWA

  • 4300,00 zł - od osoby
  • 4140,00 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP*

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska.

W przypadku osób fizycznych istnieje możliwość uregulowania należności za kurs w czterech ratach – po uprzednim złożeniu stosownego podania.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji kursu.

MOŻLIWE DOFINANSOWANIA

Baza Usług Rozwojowych (BUR)
dofinansowanie dla pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Informacje o dofinansowaniu dla poszczególnych województw można uzyskać pod linkiem: LINK

w przypadku chęci skorzystania z tych środków, prosimy o kontakt ze swoim Operatorem i dokonanie zgłoszenia na powyższy kurs za pośrednictwem platformy BUR: LINK

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.

więcej informacji na stronie: LINK

PLIKI DLA DOFINANSOWAŃ:

Zapraszamy!

 

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
Zniżka dla członków SKwP
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Sikorskiego 81
66-400 Gorzów Wlkp.

tel. 95 722 53 91
kom. 690 822 256
kom. 603 794 404
fax 95 722 53 91

biuro@gorzow.skwp.pl
szkolenia@gorzow.skwp.pl

44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

close