enova365 - kurs od podstaw
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 16 i 23 listopada 2025 r. od godz. 08.00 (łącznie 16 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
- Kurs uzupełniający do kursu I stopnia certyfikacji "Dla kandydatów na księgowego - poziom podstawowy"
Cel szkolenia:
Celem kursu jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką kursu. Kurs stanowi uzupełnienie i poszerzenie wiedzy m.in. dla Słuchaczy kursów I stopnia realizowanych przez SKwP z zakresu pracy i księgowania na programie finansowo-księgowym. Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 16 godzin lekcyjnych.
WYKŁADOWCA:
mgr Piotr Schröder - specjalista praktyk, magister finansów i rachunkowości, ukończył studia doktoranckie na wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywa pracując jako księgowy w podmiocie zajmującym się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych i podatkowych. Prowadzi zajęcia z zakresu rachunkowości na Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest w trakcie postępowania kwalifikacyjnego na biegłego rewidenta. Członek Komisji ds. Młodzieży, działającej przy Oddziale Okręgowym SKwP w Krakowie. Wykładowca w Oddziale Okręgowym SKwP w Krakowie w zakresie rachunkowości.
PROGRAM
1.Wprowadzenie do programu
- logowanie do systemu
- omówienie modułów programu
- zaznajomienie Uczestnika z konfiguracją programu i bazy
2.Plan kont:
- konta syntetyczne
- konta analityczne
- konta słownikowe
3.Bilans otwarcia:
- wprowadzanie sald początkowych
- wprowadzanie rozrachunków z poprzedniego okresu
4.Faktury zakupu i sprzedaży w walucie polskiej:
- ewidencja faktur zakupu
- ewidencja faktur sprzedaży
- importowanie faktur sprzedaży z innego programu
5.Moduł Handel:
- wprowadzanie kartoteki towaru
- wprowadzanie zakupu towarów
- wprowadzanie sprzedaży towarów
6.Ewidencja listy płac i deklaracji:
- dekretacja listy płac
- dekretacja deklaracji kadrowo-płacowych (DRA, PIT-4, PPK)
- weryfikacja poprawności zapisów (rozliczenia księgowe)
7.Ewidencja środków pieniężnych
- wprowadzanie raportu kasowego
- import wyciągów bankowych
- analiza rozrachunków
- generowanie przelewów
- wprowadzanie delegacji
- generowanie dokumentów rozliczeniowych (rozliczenie zaliczki, kompensata, cesja)
8.Środki trwałe:
- zakup i ujęcie środków trwałych
- likwidacja środka trwałego
- generowanie amortyzacji
9.Ewidencja VAT
- rejestry VAT
- deklaracja VAT
10. Omówienie zestawień księgowych:
- zestawienie obrotów i sald
- generowanie deklaracji podatkowych
- generowanie bilansu
- generowanie rachunku zysków i strat
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Po zakończeniu kursu słuchacz powinien:
1. Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
2. Umiejętności: posługuje się programem enova365
3. Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
OPŁATA
- 690 zł brutto od osoby
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Cena obejmuje
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
W ramach szkolenia zapewniamy:
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
ORGANIZACJA
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i zapłata należności w terminie wskazanym przez Organizatora (przed realizacją).
- Szkolenie odbędzie przy użyciu portalu clickmeeting.pl
- Wymagania techniczne komputera: procesor dwurdzeniowy 2GHz, 2 GB pamięci RAM, system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3, połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps), głośniki/kamera/mikrofon.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania poniższą tematyką.
Serdecznie zapraszamy!