search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Gorzów Wlkp.
Typ:
Kurs
Tryb:
O/O Gorzów Wlkp. ONLINE
Opłata:
1290,- zł od osoby
1190,- zł Cena dla członków
Terminy

Kurs PRAWA PODATKOWEGO dedykowany transakcjom krajowym w zakresie zakupów i sprzedaży z uwzględnieniem VAT, CIT, PIT – online (30 godz., 6 dni)

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 05 grudnia 2025r. - 13 lutego 2026 r. godz. 9:00- 13:00 (łącznie 30 godz. lek.) 
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Piotr Kowerdej – specjalista ds. prawa podatkowego i strategii finansowych, trener. Specjalizuje się w podatku VAT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów obrotu transgranicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie w działalności trenerskiej. Dyrektor ds. strategii finansowych w spółce z o.o. Przez ponad 15 lat menadżer działu podatkowego w firmie audytorskiej. Jako trener ceniony jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

PROGRAM

CZĘŚĆ 1 (spotkanie 1, 2 i 3)

  1. Przegląd czynności w ramach prowadzenia działalności – analiza przychodu poszczególnych przypadków na tle definicji towarów i usług zawartych w ustawie VAT, CIT, PIT.
  2. Cywilistyczne konstrukcje umów odpłatnych: leasing operacyjny, leasing finansowy, najem, dzierżawa.
  3. Jak należy traktować umowy nieodpłatne w świetle prawa podatkowego – problem z umowami użyczenia.
  4. Odszkodowania i kary umowne – różnice w skutkach podatkowych między CIT-em, a VAT-em.
  5. Jak należy rozliczać odszkodowania w podatku dochodowym – ewentualne zwolnienia podatkowe w konfiguracji z prawem do kosztów podatkowych.
  6. Odszkodowania za nielegalny pobór – niekorzystne interpretacje podatkowe.
  7. Kary umowne w prawie do kosztów podatkowych – przegląd wyłączeń z art. 16 CIT.
  8. Służebności gruntowe i przesyłu.
  9. Refakturowanie mediów – zasady dotyczące stosowania stawki.
  10. Najem – stawki podatkowe w 2025, oraz warunku które należy spełnić, by kwalifikować się do zwolnień.
  11. Opłata za wywóz nieczystości – najnowsze orzecznictwo.
  12. Podatek od nieruchomości odrębnie refakturowany.
  13. Dokumentowanie czynności odpłatnych i nieodpłatnych.
  14. Zasady dotyczące obowiązków podatkowych VAT, CIT, PIT.
  15. Aspekty formalne fakturowania.
  16. Zasady rozpoznawania przychodu podatkowego.
  17. Różnice pomiędzy podatkami VAT, a CIT w zakresie terminowości rozliczania podatków.
  18. Zaliczki, zadatki – zasady rozliczenia.
  19. Problematyka dotycząca uregulowania należności.
  20. Jak należy radzić sobie w zakresie należnych otrzymanych odsetek cywilistycznych, kosztów sądowych otrzymanych od dłużnika.
  21. Przychody ze sprzedaży majątku firmowego.

CZĘŚĆ 2 (spotkanie 4, 5 i 6) Holistyczne aspekty dotyczące podatku naliczonego oraz kosztów podatkowych na tle orzecznictwa, interpretacji oraz wyroków sądowych w 2025 roku

  1. Analiza kosztów podatkowych na podstawie przepisów ustawowych, interpretacji podatkowych oraz orzecznictwa.
  2. Zadania sytuacyjne związane z aktywowaniem kosztów, rezerwami, odpisami w tym dotyczącym należności.
  3. Problematyki definicji poniesienia wydatku.
  4. Powiązania miedzy podatkami VAT a dochodówką.
  5. Zasady ujmowania w kosztach sytuacji szczególnych -wyjątków od zasady DOTYCZĄCEJ KOSZTÓW POŚREDNICH.
  6. Kiedy VAT może być kosztem?
  7. Analiza wyłączeń podatkowych.
  8. Problematyka związana z wierzytelnościami w tym: przedawnienia , umorzenia, odpisy.
  9. Praktyczne podpowiedzi dotyczące ulg na złe długi.
  10. Kompleksowa wiedza dotycząca zakupów KRAJOWYCH.
  11. Jak postrzegać cenę nabycia -optymalizowanie finansowe.
  12. Dokumenty dotyczące nabyć i ich wpływ na prawo odliczenia i finalny koszt dla firmy.
  13. Modele podatkowe związane z zakupami.
  14. Zagrożenia dotyczące prawa do odliczenia VAT.
  15. Jak opisywać dokumenty aby zabezpieczyć firmę przed negatywnymi konsekwencjami.
  16. Zakupy internetowe i na odległość – ryzyka podatkowe.
  17. Dokumenty korygujące zakupowe i sprzedażowe.
  18. ZMIANA PRZEZNACZENIA TOWARÓW.
  19. Elementy dedykowane pojazdom samochodowym.
  20. DICTUM FACTUM.

ILOŚĆ GODZIN

  • 30 godziny lekcyjnych

HARMONOGRAM

Lp. Data zajęć Dzień Ilość jedn. dydakt. Godziny zajęć W tym przerwy
1 05.12.2025r. piątek 5 09:00-13:00 15 min.
2 12.12.2025r. piątek 5 09:00-13:00 15 min.
3 09.01.2026r. piątek 5 09:00-13:00 15 min.
4 16.01.2026r. piątek 5 09:00-13:00 15 min.
5 06.02.2026r. piątek 5 09:00-13:00 15 min.
6 13.02.2026r. piątek 5 09:00-13:00 15 min.

 

SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA

Formą zaliczenia kursu są obecności  na 70% godzin lekcyjnych. Uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175), wydawane przez Oddział Okręgowy SKwP w Gorzowie Wielkopolskim, w ramach którego działa niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego będąca organizatorem kursu. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest lista obecności.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 1290 zł brutto od osoby
  • 1190 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP*

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć,

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.                                                        
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Serdecznie zapraszamy!

ul. Sikorskiego 81
66-400 Gorzów Wlkp.

tel. 95 722 53 91
kom. 690 822 256
kom. 603 794 404
fax 95 722 53 91

biuro@gorzow.skwp.pl
szkolenia@gorzow.skwp.pl

44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

close