JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – zwiększenie zakresu informacyjnego oraz zmiana sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i ewidencji
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 21 listopada 2025r. godz. 9.00 - 15.30 (8 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy
WYKŁADOWCA
Agnieszka Gajewska - Biegły Rewident, Prezes Zarządu MAKTE Kancelaria Audytorów i Doradców Sp. z o .o. W latach 2015-2019 Prezes OR w Warszawie Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, Członek Komisji Szkoleniowych w PIBR i SKwP; ukończyła studia w Szkole Głównej Handlowej. Wykładowca: Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (szkolenia obligatoryjne), autorka artykułów z dziedziny finansów i rachunkowości. Bada sprawozdania finansowe oraz skonsolidowane sprawozdania finansowe, doradza w procesach połączenia, podziałów i przekształceń podmiotów gospodarczych. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach w rachunkowości i podatkach m.in. wdrażania robotów do procesów, AI w analizie big data, dokumentacji elektronicznej, wdrażaniu JPK.
PROGRAM
1. Podstawy prawne sporządzania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
- podmioty objęte raportowaniem
- okresy objęte raportowaniem
- obligatoryjne i fakultatywne przekazywanie danych w plikach
- CIT estoński a nowe struktury logiczne
2. Omówienie zawartości struktur
a) zawartość struktury JPK_KR_PD – m.in. rozszerzenie o pozycje sprawozdania finansowego oraz pozycje podatkowe
- dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika
- numer identyfikujący fakturę w Krjowym Systemie e-Faktur
- znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- węzeł podatkowy - wysokość, rodzaj i typ różnicy pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowy
b) zawartość struktury JPK_ST_KR, a ewidencja środków trwałych i wnip
- podstawowe zasady prowadzenia ewidencji bilansowej i podatkowej
- zasady ujawniania środków trwałych i wnip w ewidencji oraz usuwania z ewidencji.
- rozszerzenie ewidencji o dane wskazane w rozporządzeniu
3. Praktyczne przykłady ujęcia zdarzeń gospodarczych w księgach i ich prezentacja w JPK_KR_PD
- trwałe i przejściowe różnice pomiędzy prawem bilansowym i podatkowym
- przekształcanie się różnicy przejściowej w różnicę trwałą i jej wpływ na ujęcie w księgach rachunkowych
- prezentacja danych w pozycjach informacyjnych sprawozdania finansowego
4. Eksport danych z plików JPK w formacie XML do formatu MS Excel
5. Identyfikacja potencjalnych błędów i nieprawidłowości w strukturach JPK przygotowanych przez systemy finansowo-księgowe bądź zewnętrzne narzędzia służące do generowania JPK.
6. Zmiany w polityce rachunkowości niezbędne do wprowadzenia w zakresie JPK CIT i JPK ŚT.
7. Doświadczenia i wdrożeń JPK KR PD i JPK ST oraz pytania uczestników.
OPŁATA
- 470 zł brutto od osoby
- 450 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP*
*Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest terminowe opłacanie składek za członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp. nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
CENA OBEJMUJE
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
ORGANIZACJA
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia (przycisk ZAPISZ SIĘ) i należności w terminie wskazanym przez Organizatora (przed realizacją).
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć.
- Wymagania techniczne komputera: głośniki/kamera/mikrofon, stabilny dostęp do internetu.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu: wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Serdecznie zapraszamy!