search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
21/23/27 STYCZEŃ 2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
szkolenie
Tryb:
dzienny
Opłata:
1090,- zł od osoby
1030,- złCena dla członków
Zapisz się

AKCJA BILANS 2024 - TRZYDNIOWE SZKOLENIE ONLINE

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 21/23/27 styczeń 2025r. (wtorek/czwartek/poniedziałek) od godz. 9:00 - 14:45  (3 dni po 7 godzin lekcyjnych)
  • Zajęcia prowadzone są w formule on-line za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć.
  • Każdy uczestnik, który opłacił zajęcia, otrzyma na adres podany w formularzu zgłoszenia, link z dostępem do platformy, co najmniej na dzień przed dniem realizacji.

WYKŁADOWCY

  • 21.01.2025 PODATKI DOCHODOWE 
    WYKŁADOWCA: Aleksander Gniłka
  • 23.01.2025 PODATEK VAT
    WYKŁADOWCA: Dariusz Polakowski
  • 27.01.2025 SPRAWOZDANIE FINANSOWE
    WYKŁADOWCA: Teresa Cebrowska

Aleksander Gniłka - Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), wspólnik, założyciel i Prezes zarządu Tax Support Center Sp. z o.o., absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia m.in. dla BDO, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Izby Podatkowej. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych.

Dariusz Polakowski- absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych,  doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.

Teresa Cebrowska dr nauk ekonomicznych, biegły rewident, dyplomowany księgowy SKwP. Specjalizuje się w rachunkowości, sprawozdawczości, analizie finansowej i audycie. Autorka licznych artykułów. Współautorka  ośmiu  wydań „Komentarza do ustawy o rachunkowości” pracy pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Teresy Kiziukiewicz wydawanej przez Wolters Kluwer.  Wykładowca na studiach podyplomowych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego i  Wydziału Zarzadzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, na  szkoleniach dla księgowych i biegłych rewidentów organizowanych przez SKwP i PIBR. Wieloletni członek Komitetu Standardów Rachunkowości i członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów. Wiceprezes SKwP.

PROGRAM 21.01.2025- PODATKI DOCHODOWE 

  1. Podatki dochodowe w 2024 r.
  • nowe limity podatkowe w 2024 r. dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%
  • minimalny podatek przychodowy od 2024 r. (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania)
  • preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024 r.
  • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe z uwzględnieniem zmian począwszy od 2024 r.
  • zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od  2023 r.
  • zmiany terminów w temacie cen transferowych
  • księgi i ewidencje (JPK CIT) – nowa forma obowiązków podatkowych od 2024 r.
  • zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023 r. a rozliczanych w 2024 r.
  • nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024 r.
  • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń, terminów złożenia oświadczeń następczych w 2024 r.
  • świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a podatki dochodowe w 2024 r.
  • podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023 r.
  • zmiany zasad zaliczania do kosztów  podatkowych od 2023 r. składek na ubeczenia społeczne pracowników
  • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
  • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023 r.
  • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023 r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania
  • ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
  • praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy  od osób fizycznych,
  • świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT)
  • zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS
  • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia
  • umowy zlecenia z cudzoziemcami
  • świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zmiany w limitach zwolnień podatkowych od 2024 r.
  1. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych
  • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
  • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
  • koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne),
  • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
  • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:

- kary umowne i odszkodowania,

- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,

- podatek u źródła jako koszt podatkowy,

- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,

- hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi.

  • samochody osobowe, a koszty podatkowe,
  • wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. – amortyzacja budynków i lokali mieszkalnych, wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, ubezpieczenie OC członków zarządu, składki członkowskie,
  1. Pytania uczestników.

PROGRAM 23.01.2025- PODATEK VAT

1. Faktura ustrukturyzowana - fakultet

a) definicja faktury ustrukturyzowanej,

b) moment wystawienia i otrzymania faktury,

c) schemat funkcjonowania w KSeF,

d) sposoby identyfikacji w systemie, płatności, kursy walutowe, awaria KSeF.

2. Zasady i terminy wystawiania faktur

a) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,

b) „pusta faktura” i jej skutki,

c) „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),

d) faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,

e) w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,

f) dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT

g) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich,

g) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,

h) różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,

i) wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie.

3. Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego

a) określenie daty powstania obowiązku podatkowego,

b) co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,

c) data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,

d) w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,

e) świadczenia o charakterze ciągłym.

4. Prawo do odliczenia VAT

a) zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,

b) przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,

d) możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,

e) gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki

f) zasada neutralności (wyrok TSUE),

g) należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.

5. Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:

a) termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,

b) warunki korzystania z ulgi na złe długi,

c) obowiązki nabywcy,

d) ulga na złe długi a termin płatności,

e) sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania

f) wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia.

6. Transakcje wewnątrzwspólnotowe

a) warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,

b) wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,

c) rola informacji podsumowującej.

7. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:

a) rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów

- warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,

- sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje.

b) eksport pośredni i bezpośredni,

c) terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,

d) warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym.

8. Świadczenia nieodpłatne.

PROGRAM 27.01.2025- SPRAWOZDANIE FINANSOWE

  1. Zmiany prawa mające wpływ na sprawozdanie finansowe za 2024 r
    1. Implementacja dyrektyw UE
    2. Zmiany w ustawie o rachunkowości
    3. Zmiany w krajowych standardach rachunkowości i nowe stanowiska
  2. Odpowiedzialność za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe
    1. Obowiązki i odpowiedzialność osób którym powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych
    2. Obowiązki i odpowiedzialność kierownika jednostki
    3. Odpowiedzialność obowiązki  osób sprawujących nadzór nad jednostką
  3. Ogólne zasady sporządzania i zatwierdzania sprawozdania finansowego
    1. Polityka rachunkowości w kontekście reguł nadrzędnych i formatu SF  
    2. Czynności przygotowawcze – sprawdzenie poprawności i kompletności zapisów
    3. Inwentaryzacja jako mechanizm samokontroli w rachunkowości
    4. Procedura zamknięcia ksiąg, zatwierdzenia SF i jego upublicznienia
  4. Ogólne zasady wyceny aktywów i pasywów
    1. Prawo do uproszczeń a zasada rzetelnego i jasnego obrazu
    2. Ujęcie i prezentacja aktywów i pasywów wg załącznika nr 1 UoR
  5. Przychody i koszty wg załącznika nr 1 UoR
    1. Klasyfikacja i współmierność
    2. Przychody ze sprzedaży jako kluczowa pozycja rachunku zysków i strat
  6. Informacja dodatkowa
    1. Przedmiot i zakres
    2. Pozycje newralgiczne wymagające ujawnienia
  7. Pozostałe elementy sprawozdania finansowego
    1. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
    2. Rachunek przepływów pieniężnych
  8. Badanie sprawozdania finansowego
    1. Przygotowanie sprawozdania finansowego i ksiąg rachunkowych do badania
    2. Procedura, metodologia badania i postać sprawozdania z badania

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY:

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu 
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

OPŁATA

  • 1090 zł brutto od osoby
  • 1030 zł brutto od osoby - cena dla członków Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest terminowe opłacanie składek za członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gorzowie Wlkp. Pekao S. A. I Oddział w Gorzowie Wlkp.

nr 44 1240 3549 1111 0000 4431 1081

Opłatę prosimy uiścić dopiero po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Istnieje możliwość  zamówienia dodatkowo  publikacji: Numer specjalny RACHUNKOWOŚCI „Zamknięcie roku 2024”.

Polecamy ją:
-profesjonalistom, głównym księgowym, biegłym rewidentom, doradcom podatkowym,
-kierownikom jednostek– bo wskazując na ich odpowiedzialność za sprawozdanie finansowe, ułatwia jednocześnie zrozumienie jego celu, procedur sporządzania i zatwierdzania,
-młodym adeptom księgowości– bo stanowi nieoceniony podręcznik dobrych praktyk,
-wszystkim, którzy chcą poznać sprawozdanie finansowe od podszewki– bo książkę można czytać jako całość, a także selektywnie, zdobywając cenną wiedzę z zakresu rachunkowości,
–gdyż zawiera wiele wskazówek odnośnie do spraw trudnych, wątpliwych, niejednoznacznie rozstrzygniętych w prawie, podpowiadając sposób ich rozwiązania.
Publikacja stanowi KOMPENDIUM wiedzy nt. sprawozdania finansowego, a nie jedynie omówienie zmian, jakie zaszły w tym roku w stosunku do poprzedniego.

PUBLIKACJA dostępna jest w wersji papierowej i elektronicznej.

Cena - wersja papierowa:
• 240,00 zł. za 1 szt.
• 230,00 zł. dla członków wspierających/zwyczajnych Oddział w Gorzowie Wlkp.

Cena - wersja elektroniczna:
• 215,00 zł. za 1 szt.
• 205,00 zł. dla członków wspierających/zwyczajnych Oddział w Gorzowie Wlkp.

Uwaga: w przypadku wysyłki podręcznika doliczone zostaną koszty opłaty pocztowej - 20,00 zł.

Osoby, które zakupią papierowe wydanie „Zamknięcia roku 2024 r" otrzymają dostęp do serwisu: https://rachunkowosc.com.pl/zamkniecie-roku/ (do 31.10.2025 r.)
W serwisie zamieszczony został dostęp do internetowej wersji publikacji oraz wiele innych dodatkowych opracowań.

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Danedrugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danetrzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneczwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danepiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneszóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danesiódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Daneósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danedziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Danedziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
Zniżka dla członków SKwP
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Sikorskiego 81
66-400 Gorzów Wlkp.

tel.95 722 53 91
kom.690 822 256
kom. 603 794 404
fax95 722 53 91

biuro@gorzow.skwp.pl
szkolenia@gorzow.skwp.pl

44 1240 3549 1111 0000 4431 1081